Nastavení poštovního programu (Outlook, Thunderbird)

Běžným způsobem je mít ve vlastním počítači nastavený program (např. Outlook, Thunderbird), který Vám poštu stahuje do PC. Jednou si nastavíte přístupové údaje k e-mailové schránce, a už je nikdy nemusíte znovu zadávat.

(Toto není návod na založení e-mailových schránek. To je úkol Vašeho správce e-mailů, který najde popis zakládání e-mailů tady.)

Kdo má nastavit:

  • předtím, než budete nastavovat stahování pošty do PC, musí někdo Váš e-mail založit (zvolit adresu, nastavit heslo), řešte obvykle se svým správcem webu nebo IT ve firmě; od nás k tomu zákazník dostane hlavní přístup, kterým e-mailovou schránku založí
  • poté je možné provést toto nastavení ve Vašem PC, tabletu nebo telefonu - pokud si na to netroufáte sami, řešte to opět se správce Vašeho počítače nebo firemní sítě

Kde nastavit:

  • Outlook - obvykle nahoře Nástroje - Nastavení účtu, nebo Nástroje - Účty, nebo se automaticky spustí průvodce
  • Thunderbird - obvykle nahoře Nástroje - Nastavení účtu
  • je nutné vytvořit nový účet (stahování pošty z e-mailové schránky) a správně ho nastavit

Jak nastavit stahování e-mailů do poštovního programu

TIP: V nových programech Vám stačí zadat e-mailovou adresu a heslo, program si stáhne hotové nastavení z našeho serveru sám! Stačí pak vybrat POP3 nebo IMAP a máte hotovo.

Protokol (způsob stahování):

  • POP3 - pošta se stahuje do počítače, kde je uložena. Vhodné, pokud s poštou pracujete z jednoho počítače a tam chcete vše mít uložené a rychle načítané. Na serveru vyžaduje méně prostoru.
  • IMAP - pošta zůstává na serveru, v počítači se Vám jen synchronizuje "pohled do schránky". Vhodné, pokud s poštou pracujete z více zařízení najednou. Obvykle vyžaduje více prostoru na serveru.
  • POP3 + kopie na serveru - většina poštovních programů umožní nechat na serveru kopie mailů například 30 dnů nazpátek, takže kombinujete obě řešení, kdy vše máte v počítači, ale z mobilu máte k dispozici i pohled na poslední měsíc pošty.

Server pro příchozí poštu:

  • typ připojení (protokol): POP3 nebo IMAP vyberte Vašich potřeb a předchozího popisu
  • název/adresa serveru (server příchozí pošty): mail.vasedomena.xy
  • zabezpečené připojení / šifrování: ano, SSL
    (lze i bez zabezpečení, ale může způsobovat problémy)
  • port, pokud ho program nenastaví automaticky: 995 (bez SSL port 110)
  • uživatelské jméno: nazev@vasedomena.xy (celá e-mailové adresa!)
  • heslo: Vaše heslo k e-mailu, které Vám správce mailových schránek nastavil
  • pokud od nás nemáte zakoupený vlastní SSL certifikát, potvrďte přijetí certifikátu alfa.ltweb.cz apod., které Vám program nabídne

Server pro odchozí poštu:

  • SMTP server (server odchozí pošty): mail.vasedomena.xy
  • zabezpečené připojení / šifrování: ano, SSL
    (lze i bez zabezpečení, ale může způsobovat problémy)
  • port, pokud ho program nenastaví automaticky: 465 (bez SSL 25 nebo 587)
  • server vyžaduje ověření / přihlášení / zabezpečení jménem a heslem: ano,
    přihlašovací údaje jsou stejné jsko u serveru příchozí pošty
  • pokud od nás nemáte zakoupený vlastní SSL certifikát, potvrďte přijetí certifikátu alfa.ltweb.cz apod., které Vám program nabídne

Upozornění a omezení

Blokování odchozí pošty poskytovatelem internetu:

  • někteří poskytovatelé internetového připojení vyžadují použití jejich SMTP serveru a ostatní blokuje
  • ověřte u nich, v takovém případě Vám sdělí, jaký jiný SMTP server si máte nastavit

Uchovávání pošty na serveru:

  • při POP3 nenastavujte trvalé ponechávání e-mailů na serveru, po čase by to způsobilo přeplnění e-mailové schránky (pokud kopii potřebujete, nastavte např. 14 dní)
  • při využití IMAP se poraďte se svým správcem počítače nebo firemní sítě, jak ideálně zálohovat starší poštu, aby na serveru zbytečně nezůstávaly tisíce e-mailů

Ukázka nastavení

Příchozí server POP3, Thunderbird:

Odchozí server SMTP, Thunderbird:

Chci web od LTweb!

Pojďme se setkat, rádi Vám pomůžeme.

Ukázat naše práce Kontaktujte nás
Jméno
E-mail
Telefon
Zpráva