Nastavení poštovního programu - oddělené servery

Například Outlook, Thunderbird, poštovní program v mobilu nebo jiný běžný program pro práci s poštou, který ji stahuje do Vašeho počítače/zařízení. Jednou si nastavíte přístupové údaje k e-mailové schránce, a už je nikdy nemusíte znovu zadávat.

Tyto pokyny platí pro oddělené servery LTweb - použijte, máte-li od nás svůj virtuální nebo samostatný server. Jinak použijte pokyny pro běžný webhosting.

(Toto není návod na vytvoření e-mailových schránek. To vyřeší Váš správce e-mailů, který má popis zakládání e-mailů tady)

Co potřebujete předem vědět

  • jakou máte e-mailovou adresu (např. petr@vasedomena.xyz) - sdělí Váš správce e-mailů
  • jaká máte k e-mailové schránce heslo - sdělí Váš správce e-mailů
  • jaký máte název serveru (např. nazevserveru.LTweb.cz) - najdete na faktuře / sdělí LTweb

Nastavení poštovního programu

  • server příchozí pošty POP3 i IMAP: nazevserveru.LTweb.cz (vč. SSL zabezpečení)
  • server odchozí pošty SMTP: nazevserveru.LTweb.cz (vč. SSL zabezpečení)
  • vždy používejte zabezpečené připojení SSL
  • porty (program by Vám je měl nastavit sám): POP3 port 995, IMAP port 993, SMTP port 465
  • přihlašovací jméno je Váš e-mail, např. petr@vasedomena.xyz
  • přihlašovací heslo je Vaše heslo k nastavované e-mailové schránce
  • server odchozí pošty vyžaduje ověření (to je stejné, jako pro server příchozí pošty, tj. e-mail + heslo)

TIP: V nových programech Vám stačí zadat e-mailovou adresu a heslo, program si stáhne hotové nastavení z našeho serveru sám! Stačí pak vybrat POP3 nebo IMAP a máte hotovo.

Přístupy přes web k poště a k nastavení

  • webový přístup do e-mailové schránky: https://nazevserveru.LTweb.cz/webmail (zde se přihlásíte e-mailem a heslem)
  • webový přístup k nastavení (heslo, kopie): https://nazevserveru.LTweb.cz/mail (zde se přihlásíte e-mailem a heslem)
  • přístup k vytváření poštovních schránek: https://nazevserveru.LTweb.cz/mail (přihlásíte se hlavními přístupovými údaji, tento přístup je pro hlavního správce Vašich e-mailů - obvykle "firemní ajťák")

Kde nastavit:

  • Outlook - obvykle nahoře Nástroje - Nastavení účtu, nebo Nástroje - Účty, nebo se automaticky spustí průvodce
  • Thunderbird - obvykle nahoře Nástroje - Nastavení účtu
  • je nutné vytvořit nový účet (stahování pošty z e-mailové schránky) a správně ho nastavit

Mám použít POP3 nebo IMAP?

To záleží na Vašich potřebách. Rozdíl v typu serveru (nebo též protokolu, způsobu připojení) je následující:

  • POP3 - pošta se stahuje do počítače, kde je uložena. Vhodné, pokud s poštou pracujete z jednoho počítače a tam chcete vše mít uložené a rychle načítané. Na serveru vyžaduje méně prostoru.
  • IMAP - pošta zůstává na serveru, v počítači se Vám jen synchronizuje "pohled do schránky". Vhodné, pokud s poštou pracujete z více zařízení najednou. Obvykle vyžaduje více prostoru na serveru.
  • POP3 + kopie na serveru - většina poštovních programů umožní nechat na serveru kopie mailů například 30 dnů nazpátek, takže kombinujete obě řešení, kdy vše máte v počítači, ale z mobilu máte k dispozici i pohled na poslední měsíc pošty.
  • ať už se rozhodněte pro kteroukoliv variantu, v každém případě nastavujete i SMTP server, který se používá pro odesílání pošty

Řešení problémů s ESET antivitem

  • v nedávné době byly zaznamenané případy, kdy použití antivirů ESET znemožnilo stahování pošty poštovnímu programu Mozilla Thunderbird; následující kroky vyzkoušejte, pokud máte ESET s Thunderbirdem a řešíte problémy
  • v ESETu: Nastavení > Internetová ochrana > Ochrana poštovních klientů (vpravo kolečko nastavení) > sjeďte níže k části Poštovní protokoly > vypněte první volbu nazvanou Zapnout ochranu pošty prostřednictvím modulu filtrování protokolů > uložte (OK) > restartujte celý počítač
  • po čase byste měli zkusit stejným postupem zapnout, a pokud již vše funguje, ponechat zapnuté
  • alternativně můžete zkusit nedoporučované připojení k poště bež zabezpečení (funkčnost nezaručujeme)

NEdoporučené připojení bez zabezpečení

  • nepoužití zabezpečeného přenosu SSL
  • porty bez zabezpečeného přenosu: POP3 port 110, IMAP port 143, SMTP port 25 nebo 587
  • ostatní zůstává dle souhrnu výše

Řešení problému s neodpovídajícím certifikátem

  • pokud se poštovní program odmítá připojit nebo zobrazuje chybu ve smyslu chybného certifikátu, neodpovídajícího názvu serveru na SSL certifikátu, a podobně
  • ujistěte se, že jste serveru příchozí i odchozí pošty zadali správnou adresu, tj. nazevserveru.LTweb.cz
  • pro tento název je vytvořen certifikát, využití jiného aliasu může mít za následek odmítnutí nebo nutnost přidat výjimka na certifikát, který je vystaven na název odděleného serveru ve tvaru nazevserveru.LTweb.cz

Chci web od LTweb!

Pojďme se setkat, rádi Vám pomůžeme.

Ukázat naše práce Kontaktujte nás
Jméno
E-mail
Telefon
Zpráva