Tyto pokyny platí pro oddělené servery LTweb - použijte, máte-li od nás svůj virtuální nebo samostatný server. Jinak použijte pokyny pro běžný webhosting.
(Toto není návod na vytvoření e-mailových schránek. To vyřeší Váš správce e-mailů, který má popis zakládání e-mailů tady)
Co potřebujete předem vědět
- jakou máte e-mailovou adresu (např. petr@vasedomena.xyz) - sdělí Váš správce e-mailů
- jaká máte k e-mailové schránce heslo - sdělí Váš správce e-mailů
- jaký máte název serveru (např. nazevserveru.LTweb.cz) - najdete na faktuře / sdělí LTweb
Nastavení poštovního programu
TIP: V nových programech Vám stačí zadat e-mailovou adresu a heslo, program si stáhne hotové nastavení z našeho serveru sám! Stačí pak vybrat POP3 nebo IMAP a máte hotovo.
- přihlašovací jméno je Váš e-mail, např. petr@vasedomena.xyz
- přihlašovací heslo je Vaše heslo k nastavované e-mailové schránce
- server příchozí pošty POP3 i IMAP: nazevserveru.LTweb.cz (použijte název, který od nás máte)
- server odchozí pošty SMTP: nazevserveru.LTweb.cz (použijte název, který od nás máte)
- vždy zvolte zabezpečené připojení SSL (u příchozí i odchozí pošty)
- porty (program by Vám je měl nastavit sám): POP3 port 995 / IMAP port 993, SMTP port 465
- server odchozí pošty vyžaduje ověření (to je stejné, jako pro server příchozí pošty, tj. e-mail + heslo)
Zkontrolujte, uložte, vyzkoušejte odesílání i příjem e-mailů například mezi touto a jinou Vaší adresou.
Přístupy přes web k poště a k nastavení
- webový přístup do e-mailové schránky: https://nazevserveru.LTweb.cz/webmail (zde se přihlásíte e-mailem a heslem)
- webový přístup k nastavení (heslo, kopie): https://nazevserveru.LTweb.cz/mail (zde se přihlásíte e-mailem a heslem)
- přístup k vytváření poštovních schránek: https://nazevserveru.LTweb.cz/mail (přihlásíte se hlavními přístupovými údaji, tento přístup je pro hlavního správce Vašich e-mailů - obvykle "firemní ajťák")
Kde nastavit:
- Outlook - obvykle nahoře Nástroje - Nastavení účtu, nebo Nástroje - Účty, nebo se automaticky spustí průvodce
- Thunderbird - obvykle nahoře Nástroje - Nastavení účtu
- je nutné vytvořit nový účet (stahování pošty z e-mailové schránky) a správně ho nastavit
Mám použít POP3 nebo IMAP?
To záleží na Vašich potřebách. Rozdíl v typu serveru (nebo též protokolu, způsobu připojení) je následující:
- POP3 - pošta se stahuje do počítače, kde je uložena. Vhodné, pokud s poštou pracujete z jednoho počítače a tam chcete vše mít uložené a rychle načítané. Na serveru vyžaduje méně prostoru.
- IMAP - pošta zůstává na serveru, v počítači se Vám jen synchronizuje "pohled do schránky". Vhodné, pokud s poštou pracujete z více zařízení najednou. Obvykle vyžaduje více prostoru na serveru.
- POP3 + kopie na serveru - většina poštovních programů umožní nechat na serveru kopie mailů například 30 dnů nazpátek, takže kombinujete obě řešení, kdy vše máte v počítači, ale z mobilu máte k dispozici i pohled na poslední měsíc pošty.
- ať už se rozhodněte pro kteroukoliv variantu, v každém případě nastavujete i SMTP server, který se používá pro odesílání pošty
Řešení problémů s ESET antivitem
- v nedávné době byly zaznamenané případy, kdy použití antivirů ESET znemožnilo stahování pošty poštovnímu programu Mozilla Thunderbird; následující kroky vyzkoušejte, pokud máte ESET s Thunderbirdem a řešíte problémy
- v ESETu: Nastavení > Internetová ochrana > Ochrana poštovních klientů (vpravo kolečko nastavení) > sjeďte níže k části Poštovní protokoly > vypněte první volbu nazvanou Zapnout ochranu pošty prostřednictvím modulu filtrování protokolů > uložte (OK) > restartujte celý počítač
- po čase byste měli zkusit stejným postupem zapnout, a pokud již vše funguje, ponechat zapnuté
- alternativně můžete zkusit nedoporučované připojení k poště bež zabezpečení (funkčnost nezaručujeme)
NEdoporučené připojení bez zabezpečení
- nepoužití zabezpečeného přenosu SSL
- porty bez zabezpečeného přenosu: POP3 port 110, IMAP port 143, SMTP port 25 nebo 587
- ostatní zůstává dle souhrnu výše
Řešení problému s neodpovídajícím certifikátem
- pokud se poštovní program odmítá připojit nebo zobrazuje chybu ve smyslu chybného certifikátu, neodpovídajícího názvu serveru na SSL certifikátu, a podobně
- ujistěte se, že jste serveru příchozí i odchozí pošty zadali správnou adresu, tj. nazevserveru.LTweb.cz
- pro tento název je vytvořen certifikát, využití jiného aliasu může mít za následek odmítnutí nebo nutnost přidat výjimka na certifikát, který je vystaven na název odděleného serveru ve tvaru nazevserveru.LTweb.cz