Informace pro hlavního správce / IT pracovníka, jak založit e-mailové schránky pro jednotlivé uživatele ve Vaší společnosti přes hlavní přístup k nastavení e-mailů.
(Toto není návod pro jednotlivé uživatele e-mailů, jak se dostat k poště. Informace k používání jednotlivých e-mailových schránek ZDE - změna hesla, nastavení poštovního programu, přístup k poště web, nastavení přesměrování.)
Zde vytvoříte jednotlivé e-mailové schránky, adresy uživatelů, na Vaší doméně ve tvaru uzivatel@vasedomena.cz :
Tím jste se dostali do správy všech existujících e-mailových adres a k možnosti založit nové.
Při zakládání nebo úpravě (pod Upravit) e-mailové schránky nastavte:
Můžete nastavit jeden i více e-mailů, kam bude doručená pošta z e-mailové schránky zkopírována/přesměrována.
Adresy zadejte v části přesměrování (použijí se všechny zadané).
Volbou Stavu schránky na Zapnuto nebo Vypnuto rozhodnete o tom, zda půjde o kopii (provedou se zadaná přesměrování plus se e-mail uloží) nebo jen přesměrování (prevedou se zadaná přesměrování, ale v této schránce se e-mail neuloží). Tato volba je pod odkazem Nastavení, položka Stav = Zapnout / Vypnout. Do vypnuté schránky se uživatel ani nepřihlásí.
Pro Vaši snadnou kontrolu - vypnuté e-mailové schránky (tzn. které přepošlou dál, ale poštu u sebe dál neukládají) jsou na přehledu existujících e-mailů zobrazené červeně, aktivní zeleně.
Pokud chcete, aby jedna e-mailová schránka přijímala e-maily z více adres:
Webmaster by měl upozornit všechny uživatele e-mailových schránek, že není vhodné je používat k trvalému skladování pošty, to po čase může způsobit přeplnění a citelné zpomalení, případně až znefunkčnění některých funkcí. E-mailové schránky by neměly obsahovat tisíce e-mailů nebo dosahovat velikostí stovek megabytů.
Pokud potřebujete ponechávat poštu na serveru, například kvůli jejímu sdílení, mohou si uživatelé s protokolem POP3 nastavit dobu uchovávání pošty na serveru například na 30 dnů (většina poštovních programů to umožňuje), nikoliv neomezeně.
E-maily přesunuté do složky Koš (tak se chová běžné mazání):
Komunikujte s námi z e-mailu, který není pod přesouvanou doménou. Jinak by až do provedení přesunu domény nebylo možné z naší strany odpovědět, respektive nebylo by jednoznačné, do které schránky (u nás nebo mimo nás) se má naše odpověď doručit.